logo

Dzisiejszy wpis powstał po sesji językowej z klientką, którą przygotowywałam do rozmowy o pracę po angielsku. Materiałów do takich rozmów w sieci jest mnóstwo. Jeśli chcesz poznać listy pytań, które są bardzo często zadawane to wystarczy, że wpiszesz je w wyszukiwarkę. Przed Tobą kilka prostych porad na to, jak lepiej przygotować się do rozmowy o pracę po angielsku.

1. Mów na głos

Może to oczywiste, ale nie dla wszystkich. Mówienie w głowie powoduje, że myślisz, że idzie Ci o wiele lepiej niż w rzeczywistosći.


2. Wyszukaj słowa- synonimy

Np. deal with- cope with- handle To wszystko może Ci tylko pomóc, żeby wypowiadac się jeszcze swodobniej i łatwiej.


3. Przygotuj listę pytań do rozmowy.

Wytnij ją i losuj, a potem mów na głos Twoje odpowiedzi. Możesz też je zapisać ręcznie. Najważniejsze jest, żebyś ćwiczyła różne pytania a najlepiej pytania w formie synonimów. Np. What's your greatest strength? What are your strong points? etc.


4. Zwróć uwagę na intonację
Dobrze, żeby intonacja była spadająca, a nie rosnąca na końcu zdania twierdzącego. Wpływa to też pozytywnie na odbiór tego co mówisz przez osobę, która prowadzi rozmowę  o pracę.


5. Pamiętaj o przerywnikach.
"Let me think for a moment" lub cokolwiek innego pomoże Ci opanować lekki stres oraz poradzić sobie lepiej gdy, zabraknie Ci słów.


6. Uśmiechaj się
To naprawdę bardzo pomaga. I sprawia, że brzmisz inaczej a poza tym język ciała jest bardzo ważny oraz mimika twarzy.


7. Łap kontakt wzrokowy z tym, z kim rozmawiasz.
Choć może być to nieco trudne, to jest ważne. Szczególnie jeśli rozmawia z Tobą więcej niż jedna osoba. Uciekanie wzrokiem lub patrzenie na kolana może oznaczać brak pewności językowej.

Job int.2


8. Nie polecam uczenia się na pamięć odpowiedzi.
Learning by heart nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jeśli zapomnisz słowa, to co się wtedy stanie? Czy nie będziesz czuła się jeszcze bardziej zdenerwowana? Jeśli ćwiczysz różne wyrazy i opowiadanie używając synonimów, powinno być Ci łatwiej.


9. Możesz od samego początku powiedzieć, że uczysz się dopiero od niedawna i jesteś nieco zestresowana.
Rozważ, czy nie poczujesz się pewniej, jeśli Twój poziom języka nie jest zbyt zaawansowany, do tego aby przyznać, że uczysz się angielskiego od niedawna, ale bardzo chciałabyś dalej postarać odpowiedzieć się na kilka pytań.


10. Mów szczerze.
Nie koloryzuj. Nawet niewinne kłamstwo – a white lie – może być wykryte. Jeśli nie teraz, to później, a to nie wpłynie korzystnie na Twoje notowania w pracy,

 

11. Staraj się używać języka, którego znasz. Nie nowych fraz bo możesz ich zapomnieć.
Nowe frazy są ciekawe. I warto się ich uczyć, ale niekoniecznie, jeśli termin rozmowy masz za kilak dni, a frazy są dla Ciebie zbyt skomplikowane. Weź pod uwagę tez czynnik nerwów podczas rozmowy i sama zadecyduj jaki sposób mówienia jest dla Ciebie lepszy.


12. Nagrywaj się i odsłuchuj.
Proste, ale efektywne. Z pewnością masz dyktafon w telefonie lub możesz ściągnąć taką aplikację dodatkowo. Nagrywając się, stawiasz się w sytuacji rozmowy o pracę oraz tego, jak możesz poradzić sobie z różnymi pytaniami, które na Ciebie czekają.


13. Popracuj z kimś w parze.
Znajdź partnera językowego. Może być to koleżanka, przyjaciółka, bliska Ci osoba. O wiele łatwiej będzie Ci się zmotywować oraz zabrać do pracy językowej.

 

Co myślisz o tych poradach? Czy stosowałaś je podczas czasu przygotowywania się do rozmowy o pracę?