logo

 

Podczas poszukiwania pomocy do zajęć można czasem stracić głowę w różnorodności dostępnych materiałów. Domyślam się, że większość pomocy lektor/ nauczyciel kupuje za własne środki. Chociaż czasami zdarza się, że wypożycza się pomoce ze szkoły językowej. 

 

Dziś propozycja tego jak uatrakcyjnić zajęcia  dla uczniów młodszych jak i starszych - szczególnie jeśli są wzrokowcami. Jeśli jesteście ciekawe co mam na myśli to zapraszam do czytania dalej!

 

Podkładka edukacyjna o której piszę to prostokąt o wymiarach ok 29 cm na 40 cm. Jest wydrukowany na twardszej okładce i śliskiej co powoduje, że można po niej pisać pisakami do tablic ścieralnych bez uszkodzenia podkładki. Nazwa zapewne wzięła się stąd, że podkładkę można mieć na biurku jako pomoc naukową lub przyczepić do tablicy korkowej jako plakat, ale w nauczaniu może przydać się także w inny sposób. 

 

 

Każda podkładka to dwie, jakby zalaminowane, strony. Na każdej ze strona jest podzielona na dwa tematy. I tak dla przykładu na podkładce nr 039 mamy zwierzęta dzielone z owocami warzywami a po drugiej stronie środki transportu dzielone z liczbami, dniami tygodnia, godzinami i miesiącami. (słowo plus obrazek plus polskie tłumaczenie)

 

Zaletami podkładek jest to, że:

- sa one wykonane z dobrej jakości materiału, 

- kolory też są dobrze dobrane a do słów mamy obrazki lub zdjęcia,

- wielkość pozwoli na wykorzystanie ich w klasie z grupka uczniów,

- tematy można dobrać dla dzieci młodszych (owoce, warzywa, kolory, liczby etc) i dla starszych uczniów (czasy gramatyczne, mowa zależna, passive etc)

- można je używać wiele razy także z mazakami do ścierania 

- cena nie jest wysoka ( na stronie producenta to 6zł choć może w promocji jest jeszcze taniej)

- można dokupić tez mniejsze karty jako zestaw uzupełniający

- do wyboru są też podkładki z nauczania zintegrowanego, biologii, języka polskiego, języka niemieckiego etc. 

 

 

Minusy? Myślę, że tylko to, że nie widziałam tych podkładek w sklepie stacjonarnych oraz to, że jest jeszcze wiele tematów, które można by dodać.

 

 

Jak używać?

W tym temacie wyobraźnia jest limitem! Dobrze sprawdza się jako wprowadzanie słownictwa, gra w bingo, gra 'point  to the...', zasłanianie odpowiednich słówek, act out the word, grupowanie zwierząt do danej kategorii, tworzenie map myśli i wiele, wiele innych.

 

Grafiki pochodzą ze strony http://www.visualsystem.com.pl/ Wpis nie jest sponsorowany. 

 

A czy Wy słyszałyście o takich podkładach? Czy macie swoje ulubione? Co myślicie o takim pomyśle? Jesteście gotowe wypróbować taką formę nauki z uczniami?