Przygotowywałam się jakiś czas temu do spotkania z dziećmi i pomyślałam, że w napływie kreatywności przygotowuję dla nich wielkanocną niespodziankę. A że do dyspozycji miałam tylko foldery gazetowe (takie zostawiane przez listonoszy w blokach) to postanowiłam je wykorzystać łącznie i kartkami i klejem i tak powstały obrazkowe karty. 

Add a comment

 

Wielkanoc już tuż, tuż dlatego też większość z Was już wprowadziła zajęcia o tej tematyce. Chciałabym dziś podpowiedzieć kilka ciekawych materiałów z których można skorzystać podczas pracy z dziećmi. 

 

Często zastanawiam się jak można zaplanować zajęcia z dziećmi aby były ciekawe, angażujące i pełne pomysłów a z drugiej strony żeby nie stracić głosu i nie opaść z sił po takich zajęciach zupełnie. (Czasem wydaje mi się, że dzieci maja jakieś dodatkowe baterie dające im jeszcze więcej siły niż nam- dorosłym)

Add a comment

Dziś chciałabym opowiedzieć Wam trochę o książce której autorami jest Przemysław Bąbel oraz Marzena Wiśniak. Jej tytuł to '12 zasad skutecznej edukacji Czyli jak uczyć żeby nauczyć'. (Wyd GWP, Sopot 2015) 

Na ponad 200 kartkach książki znajdziemy 12 zasad, które z powodzeniem większość (mam nadzieję) nauczycieli stosuje w edukacji. Nie ma tak naprawdę znaczenia czy mówimy tu o edukacji dzieci, młodzieży czy dorosłych. Zasady te można stosować i dopasować do każdej z grup.

 

Add a comment

 

Podczas poszukiwania pomocy do zajęć można czasem stracić głowę w różnorodności dostępnych materiałów. Domyślam się, że większość pomocy lektor/ nauczyciel kupuje za własne środki. Chociaż czasami zdarza się, że wypożycza się pomoce ze szkoły językowej. 

 

Dziś propozycja tego jak uatrakcyjnić zajęcia  dla uczniów młodszych jak i starszych - szczególnie jeśli są wzrokowcami. Jeśli jesteście ciekawe co mam na myśli to zapraszam do czytania dalej!

Add a comment

Dziś przedstawię materiały  związane z prostymi ćwiczeniami dla lepszej emisji głosu. Jeśli zastanawiasz się co to jest 'mokry pies' lub dlaczego ziewanie jest pomocne to zapraszam dalej do lektury i oglądania!

Add a comment

 

Bardzo dużo się mówi o tym jak nauczać, o metodach i środkach by uczniowie byli zadowoleni bo to bardzo ważne. Zgadzam się z tym całkowicie. Ważne jest jednak to jak nauczyciele i lektorzy dbają o swój głos. I o tym będzie dzisiejszy  wpis. Zapraszam.

Add a comment

 

Magic Box to pudełko pełne... wszystkiego czego tylko chcecie. Może posłużyć do powtarzania słownictwa, budowania zdań, zabawy, podsumowania danego działu. pracy w domu, powtórki w czasie przerwy lub między zajęciami. Słowem- możliwości jest bardzo wiele. 

 Jeśli jesteście ciekawi jak sie przygotowac oraz jakie podpowiedzi przygotowałam to zapraszam do czytania dalej!

Add a comment

Witajcie,

 

Magic Box to pudełko pełne... wszystkiego czego tylko chcecie. Może posłużyć do powtarzania słownictwa, budowania zdań, zabawy, podsumowania danego działu. pracy w domu, powtórki w czasie przerwy lub między zajęciami. Słowem- możliwości jest bardzo wiele. 

 

'Moje' Magic Box zaczynam od przygotowań. Zbieram różne pudełeczka i pudełka. Najmniejsze to opakowania po lekach ( np. tabletkach od bólu gardła) do opakowań po słodyczach typu cukierki i mleczne pianki. Jeśli macie kilka osób przepadających za tego typu słodyczami to nie powinno być problemów ze zorganizowaniem pudełek. 

 

Add a comment

 

Jeśli zastanawiacie się czasem jak można zająć czas uczniom, którzy są fast finishers i radzą sobie całkiem nieźle z materiałem programowym mam przygotowaną krótką podpowiedź. Zapraszam do czytania dalej!

Add a comment

 

W życiu każdego studenta języka angielskiego przychodzi takie moment w którym dochodzi się do czasowników nieregularnych. Trzeba wtedy nauczyć się tego na pamięć czyli 'learn by heart'. Nikomu nie trzeba mówić, że to nicprzyjemnego a zabiera wiele czasu. Jest to oczywiście zależne od ilości wybranych czasowników oraz tego, że doopanowania mamy tylko kolumnę w czasem Past Simple czy także ostatnią formę czasownika. 

Add a comment