Ostatnio na stronie wydawnictwa Pearson pojawiła się nowa możliwość szkoleń on-line. Tym razem jest to cykl prowadzony przez znanego trenera.

Jeśli rozwiąże się test i uzyska 70% można dostać wygenerowany certyfikat uczestnictwa. 

Add a comment

 

Ciekawa jestem ile z Was używa programów graficznych lub do obrabiania/ edytowania zdjęć/ rysunków przy przygotowywaniu się do zajęć? Wydaje mi się, że wiele w Was zna narzędzia o którym zaraz powiem nieco więcej.

 

Życie nauczyciela/ lektora jest pełne kreatywności. A jeśli jeszcze uczy się dzieci czy większe grupy to dobrze jest mieć grafiki, obrazki, plakaty. Większość z nich można kupić stacjonarnie czy przez Internet, ale nie zawsze przesyłka dojdzie na czas. Nie zawsze tez w całym numerze magazynu mamy materiały 'szyte na miarę'.

Add a comment


 

O fonetyce języka angielskiego można by pisać bardzo wiele.  Niektórzy uważają ja za zmorę na studiach filologicznych, inni za coś mniej potrzebnego, szczególnie w czasach gdy można wpisać sobie dane słówko do translatora i je usłyszeć bez konieczności poznawania 'krzaczków' Jeśli chcecie poznać kilka pomysłów na pokazanie uczniom fonetyki z przyjazny sposób zapraszam do czytania dalej.

Add a comment

 

Wiele razy widząc przecenione książeczki do nauki języka angielskiego zastanawiałam się brać czy nie? Oferta była kusząca, tematyka dziecięca też, ale co z zawartością? Czy warto wydawać mniejsze sumy na książeczki nieznane czy lepiej odłożyć i kupić coś, co można zaliczać do klasyki dziecięcej? 

Add a comment

 

Przygotowywałam się jakiś czas temu do spotkania z dziećmi i pomyślałam, że w napływie kreatywności przygotowuję dla nich wielkanocną niespodziankę. A że do dyspozycji miałam tylko foldery gazetowe (takie zostawiane przez listonoszy w blokach) to postanowiłam je wykorzystać łącznie i kartkami i klejem i tak powstały obrazkowe karty. 

Add a comment

 

Wielkanoc już tuż, tuż dlatego też większość z Was już wprowadziła zajęcia o tej tematyce. Chciałabym dziś podpowiedzieć kilka ciekawych materiałów z których można skorzystać podczas pracy z dziećmi. 

 

Często zastanawiam się jak można zaplanować zajęcia z dziećmi aby były ciekawe, angażujące i pełne pomysłów a z drugiej strony żeby nie stracić głosu i nie opaść z sił po takich zajęciach zupełnie. (Czasem wydaje mi się, że dzieci maja jakieś dodatkowe baterie dające im jeszcze więcej siły niż nam- dorosłym)

Add a comment

Dziś chciałabym opowiedzieć Wam trochę o książce której autorami jest Przemysław Bąbel oraz Marzena Wiśniak. Jej tytuł to '12 zasad skutecznej edukacji Czyli jak uczyć żeby nauczyć'. (Wyd GWP, Sopot 2015) 

Na ponad 200 kartkach książki znajdziemy 12 zasad, które z powodzeniem większość (mam nadzieję) nauczycieli stosuje w edukacji. Nie ma tak naprawdę znaczenia czy mówimy tu o edukacji dzieci, młodzieży czy dorosłych. Zasady te można stosować i dopasować do każdej z grup.

 

Add a comment

 

Podczas poszukiwania pomocy do zajęć można czasem stracić głowę w różnorodności dostępnych materiałów. Domyślam się, że większość pomocy lektor/ nauczyciel kupuje za własne środki. Chociaż czasami zdarza się, że wypożycza się pomoce ze szkoły językowej. 

 

Dziś propozycja tego jak uatrakcyjnić zajęcia  dla uczniów młodszych jak i starszych - szczególnie jeśli są wzrokowcami. Jeśli jesteście ciekawe co mam na myśli to zapraszam do czytania dalej!

Add a comment

Dziś przedstawię materiały  związane z prostymi ćwiczeniami dla lepszej emisji głosu. Jeśli zastanawiasz się co to jest 'mokry pies' lub dlaczego ziewanie jest pomocne to zapraszam dalej do lektury i oglądania!

Add a comment

 

Bardzo dużo się mówi o tym jak nauczać, o metodach i środkach by uczniowie byli zadowoleni bo to bardzo ważne. Zgadzam się z tym całkowicie. Ważne jest jednak to jak nauczyciele i lektorzy dbają o swój głos. I o tym będzie dzisiejszy  wpis. Zapraszam.

Add a comment